torsdag 27 augusti 2009

Ingen prinsessa än...

Idag är deet bf+5 och det är ingen prinsessa i sikte här inte..
Igår va de bm besök på Cura hos underbara Anki. Hon vet verkligen hur man ska ta en skräckslagen/förlossningsrädd/orolig gravid kvinna! Hon LYSSNAR och tillåter mig att känna så som jag gör, visar att det är OK att känna så här, kan stötta och pratar inte bara bort det. Dagens ros går till Anki på Cura!
Lilla sessan mådde bra i magen, växer (tyvärr-hon kunde väl krympa), hjärtslagen låg på runt 135, symfus mått 38, hb 115. Min härliga vikt ligger nu på 28kg viktuppgång....Senaste veckan dock endast 4hg uppgång! E de konstigt man e trött med alla dom kg extra man bär på???
Anki undersökte mig och jag va öppen 2cm och de va 2cm kvar av livmodertappen som va mjuk och mogen. Hon kunde känna lillans huvud! Så nu har iaf kroppen börjat själv, sen hur lång tid de tar inna de drar igång på allvar kan man ändå inte veta. Men jag hoppas och ber att det är snart! En ny hinnsvepning gjordes också men den har jag nästan inte alls känt av.
Fötterna liknar inte längre fötter, när man går på stan tittar folk verkligen på mina fötter...domär alltså inte att leka med. Men jag kan ju inte låsa in mig här...TUR man har en stor mage så dom ser man e gravid!

Nytt bm besök på tisdag och nästa fredag blir de nytt besök på Prenatal med CTG, ultraljud och flödesmätning om hon änu inte tittat ut....

puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar