söndag 16 augusti 2009

Mycket som hänt....men ingen bebis!


Ja de har varit några händelserika dagar...
I torsdags morse vakna Ville med 40graders feber och kramper i magen. Blev besök hos vårdcentralen som skrev remiss in till barnkliniken i Lund. Så de va bara att bege sig dit. Där fick vi träffa en läkare direkt, misstanke på blindtarmen ev förstoppning. Tarmtömning gjorde på min lille plutt. De va allt annat än en behaglig upplevelse för Vilmer som va både rädd och hade ont av hur de gjordes.... En lång kateter fördes upp i hans lilla rumpa och ett stort klyx trycktes in samtidigt som han hölls fast i fosterställning. Mina tårar rann... har SÅ svårt att se honom ha ont/vara rädd och inte kunna förklara... Iaf så resulterade inte tömningen i något så nu va dom inne på blindtarmen. Sänkan steg och dom vita hade skjutit i höjden ordentligt. Vår läkare sprang hos oss ofta o kollade till Vilmer som va regällt medtagen och bara låg som en trasa i mina armar med hög feber. Vilmer las in på infektions avd, nål skulle sättas, dropp ges och intravenös antibiotika behandling påbörjas. Flera prover hade redan tagits. De blev narkos som fick sätta nålen på Vilmer. Han e väldigt svårstucken och livrädd ovanpå det... Vi åkte upp på narkos, JÄTTEGULLIG personal!!!!! En anestesisköterska provade en gång i var hand men misslyckades, så hon fick kalla på sin bakjour. En erfaren lugn äldre man steg in och skulle sätta nålen. Nu blev de fötternas tur. I rummet fanns nu 2 narkossköterskor, en barnsjuksköterska, lilla jag, Vilmer och narkosläkaren. Första försöket på ena foten misslyckades, vi detta laget forsade mina tårar ner Vilmer va helt hystersik och jag tuppa nästan av då jag glömde att andas.... Sen äntligen under vrålskrik från Vilmer fick han nålen på plats i högerfoten... Så kunde vi åka ner till avd och droppet kunde kopplas. Sen följde en jobbig natt, många provtagningar, lungröntgen mm. Jobbiga dagar för min rädda Vilmer. Blindtarmen lades ner och nu misstänkte dom en halsinfektion. Näs och svaljodling gjordes, blododling o ja gu vet hans moster. I lördags skrevs vi ut iaf med ny antibiotika!

Lördags em tillbringade jag på Sofia & Jonas fina fina bröllop!!!!


Söndag, idag vaknar vi och Vilmer kommer in till mig. Ser på ahns arm som va full av röda stora plättar, sen exploderar dessa utslag över hela hans kropp. RInger o väcker mamma då Jonas va på jobb och hade bilen. Ringde avd och skulle komma in. Jaha, nu va de en allergisk reaktion på antibiotikan... NY medicin igen och här e vi nu. Vilmer ser INTE klok ut... tycker så synd om honom! Vi skulle gått på kalas idag också till lille Melwin som fyllt 1år men tyvärr blev de ju inget med det:-(

Med mig e de bra OM man bortser från fötterna. Dom växer sig märkligt nog större o större varje dag. Nu idag har små blåsor börjat bildats, så nu e de nog en tidsfråga innan dom spricker. JÄVLA trevligt! Jonas har tagit hem dauer lindor nu som jag får linda fötter och ben med...snacka om att det är pensinärs varning på mig nu! :-)




Puss & Kram 6 dagar kvar till bf! Men SNÄLLA LILLA PRINSESSAN KOM UUUUUT så jag kan få bli normal igen!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar